Οπωροφόρα Δέντρα Μεγάλου Μεγέθους

Ευεργετικές ιδιότητες καρπών Οπωροφόρων Δέντρων

Τα φρούτα είναι καρποί οπωροφόρων δέντρων που περιέχουν βιταμίνες σε μεγάλες ποσότητες και σάκχαρα και επιδρούν ευνοϊκά στη λειτουργία του οργανισμού και συμβάλλουν στην μακροζωία. Περιέχουν αρκετά θεοφωσφορικά άλατα και βιταμίνες γι αυτό το λόγο συνιστώνται ιδιαίτερα για τα παιδιά. Στομαχικοί, και οι ηπατικοί πρέπει να τα ξεφλουδίζουν ή να τα προτιμούν σε κομπόστες και μαρμελάδες.
Έπειτα από πολλές έρευνες οι ειδικοί επισημαίνουν γενικά πως η κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων διαφορετικών τύπων φρούτων την ημέρα, εξοπλίζει τον οργανισμό με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

ΑΧΛΑΔΙΑ

axladia

Τα αχλάδια περιέχουν αρκετά θεοφωσφορικά άλατα και βιταμίνες γι΄ αυτό συνιστώνται ιδιαίτερα για τα παιδιά. Θεωρούνται διουρητικά και ιδιαίτερα οι φλούδες τους. Από τις φλούδες των μεγάλων αχλαδιών γίνεται και τσάι που ονομάζεται αφέψημα.

Επιστημονικό όνομα: PYRUS COMMUNIS

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Αχλαδιά

ΜΗΛΙΑ

milia

Τα μήλα είναι πλούσια σε ξινά, άλατα , κυτταρίνες , πηκτίνες και βιταμίνες. Σαν νωπά φρούτα είναι πολύ τονωτικά για τον οργανισμό. Είναι ακόμη αντιφλογωτικά τόσο σαν κατάπλυσμα όσο και σαν ρόφημα. Το αφέψημα (ζουμί βρασμένο) των μήλων είναι επίσης δροσιστικό και θεραπευτικό σε νεφροκυστεπάθειες.

Επιστημονικό όνομα: MALUS COMMUNIS

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Μηλιά

ΡΟΔΑΚΙΝΙΑ

rodakinia

Τα ροδάκινα είναι νοστιμότατα αρωματικά φρούτα, έχουν δροσιστικό χυμό και είναι ευκολοχώνευτα. Περιέχουν αρκετά ζάχαρα, άλατα κυρίως φωσφορικά, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Τα ροδάκινα όταν είναι εντελώς ώριμα τρώγονται και από αρρώστους με απλές στομαχικές διαταραχές. Επίσης θεωρούνται ωφέλιμα σε ασθένειες του αναπνευστικού (βρογχίτιδα, άσθμα, φυματίωση, κ.λπ.) καθώς και σε άτομα που ασχολούνται με πνευματική-διανοητική εργασία. Συνιστώνται ακόμη σε αρθροπάθειες, δυσκοιλιότητες, παθήσεις του συκωτιού κ.λ.π.

Επιστημονικό όνομα: PRUNUS PERSICA

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Ροδακινιά

ΚΕΡΑΣΙΑ

kerasia

Τα κεράσια σε σχέση με άλλα φρούτα έχουν μεγαλύτερο ποσοστό σε λιπαρά, ζάχαρα, άλατα κυρίως φωσφοροκαλιούχα και βιταμίνες. Είναι φρούτα δροσιστικά με ευχάριστη γεύση, γλυκά, αρωματικά και ευκολοχώνευτα.. Μπορούν να αποξηραίνονται και να κονσερβοποιούνται. Τα κεράσια θεωρούνται κατάλληλα φρούτα για τη δυσκοιλιότητα. Οι Γάλλοι λένε πως είναι το καλύτερο φρούτο της γης που καθαρίζει το στομάχι, ανανεώνει το αίμα και η ψίχα του κουκουτσιού απαλλάσσει τα νεφρά από την πέτρα.

Επιστημονικό όνομα: PRUNUS AVIUM

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Κερασιά

ΒΕΡΙΚΟΚΙΑ

rodakinia

Τα βερίκοκα σε κομπόστα θεωρούνται εξαιρετικά τονωτικά, αποτελούν άριστη πηγή βιταμίνης Α, με τη μορφή του β-καροτένιου και βοηθούν στην διατήρηση της καλής όρασης. Επίσης, είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης C, η οποία είναι γνωστή για τις αναπλαστικές της ιδιότητες καθώς και για την απορρόφηση του σιδήρου. Τα βερίκοκα αποτελούν καλή πηγή μετάλλων, όπως κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και μαγγάνιο. Τα οφέλη είναι πολλά χάρη στην ύπαρξη αυτών των ιχνοστοιχείων όπως, υγιή καρδιά και οστά, σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και μείωση της πιθανότητας εμφάνισης αναιμίας. Η ζεαξανθίνη που περιέχουν είναι η φυσική χρωστική στην οποία οφείλεται αυτό το χρυσοπορτοκαλένιο χρώμα τους. Η ζεαξανθίνη έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βοηθά στην άμυνα του οργανισμού καθώς και να δρα αντιγηραντικά. Προσφέρει στον οργανισμό υψηλό ποσοστό φυτικών ινών, που συνεπάγει πολλαπλά οφέλη στη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος (για παράδειγμα μείωση της δυσκοιλιότητας). Τα βερίκοκα δεν περιέχουν καθόλου χοληστερίνη και νάτριο.

Επιστημονικό όνομα: ARMENIACA VULGARIS

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Βερικοκιά

ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΑ

u107

Τα δαμάσκηνα έχουν περισσότερα ζάχαρα από πολλά άλλα φρούτα, άλατα κυρίως ασβεστοφωσφορικά, νατριούχα καθώς και βιταμίνες. Τα δαμάσκηνα θεωρούνται ιδιαίτερα ευστόμαχη και υγιεινή τροφή που ρυθμίζει την εντερική λειτουργία. Συνιστώνται σε νεφρικές παθήσεις, αιμμορροίδες, καρδιοπάθειες, αρτιοσκλήρωση, ρευματοαρθρίτιδες κ.λπ.

Επιστημονικό όνομα: PRUNUS SATIVA

Οικογένεια: Caryophyllaceae

Κοινό όνομα: Δαμασκηνιά

ΚΥΔΩΝΙΑ

u119

Η θρεπτική αξία του φρούτου έγκειται κυρίως στη βιταμίνη C που περιέχει. Ο χυμός του είναι εύγευστος και καταναλώνεται από τα παιδιά, καθώς δεν περιέχει αλκοόλ.
Το φρούτο περιέχει επίσης πολλή τανίνη και λιθώδη κύτταρα. Η κύρια χρήση των κυδωνιών είναι στη ζαχαροπλαστική. Συγκεκριμένα, από το φρούτο φτιάχνονται γλυκά κουταλιού, πελτές, κυδωνόπαστα και μαρμελάδες. Μάλιστα, ο όρος «μαρμελάδα» σήμαινε αρχικά μαρμελάδα από κυδώνια και προήλθε από την πορτογαλική λέξη marmelo, που σημαίνει «κυδώνι».
Το ωμό κυδώνι χρησιμοποιείται ως βότανο κατά της διάρροιας και οι σπόροι του έχουν αποχρεμπτικές και μαλακτικές ιδιότητες.
Κρύο αφέψημα φύλλων κυδωνιάς χρησιμοποιείται για την καταπολέμηση της αϋπνίας. Προλαμβάνει την αναιμία, την παγκρεατίτιδα, την υπέρταση, χρησιμοποιείται ως διουρητικό και έχει στυπτικές και αντισηπτικές ιδιότητες. Χρησιμοποιείται επίσης στη θεραπεία καρδιαγγειακών προβλημάτων και στη θεραπεία ασθενειών του ήπατος.

Επιστημονικό όνομα: PYRUS CYDONIA

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Κυδωνιά

ΝΕΚΤΑΡΙΝΙΑ

u125

Τα νεκταρίνια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, περιέχουν ικανοποιητικές ποσότητες σε κάλιο, προβιταμίνη Α, σχετικά λίγες θερμίδες και έχουν υψηλό δείκτη κορεσμού. Διεγείρουν τη δραστηριότητα των νεφρών, του εντέρου και βοηθούν τη διαδικασία της πέψης. Ενδεικτικά, ένα νεκταρίνι μεσαίου μεγέθους μάς δίνει 50 kcal, το 10% δηλαδή της ημερήσιας ανάγκης σε βιταμίνη C και το 50% της ημερήσιας ανάγκης σε προβιταμίνη Α (τα κιτρινόσαρκα).

Επιστημονικό όνομα: PRUNUS PERSICA NECTARINA

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Νεκταρινιά

ΜΟΥΣΜΟΥΛΙΑ

u131

Τα μούσμουλα έχουν μεγαλύτερες ποσότητες ασβεστίου από ότι τα άλλα φρούτα, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και περιέχουν οργανικά οξέα, σάκχαρα και φυτικές ίνες που τα καθιστούν ευεργετικά για όσους αντιμετωπίζουν εντερικές διαταραχές. Ποτάσιο, μαγνήσιο, σελήνιο, κάλιο, φώσφορο και καροτίνες είναι μερικά από τα στοιχεία που συστήνονται σε όσους έχουν έντονη φυσική δραστηριότητα για ώρες, προκειμένου να ανακτά ο οργανισμός τις ουσίες που έχει χάσει. Τα μούσμουλα περιέχουν όλα τα παραπάνω στοιχεία και κατά συνέπεια η κατανάλωσή τους θεωρείται ιδανική για την αποκατάσταση του οργανισμού ύστερα από έντονη προσπάθεια.

Επιστημονικό όνομα: ERIOBOTRYA JAPONICA

Οικογένεια: Rosaceae

Κοινό όνομα: Μουσμουλιά

Καλλιεργητικές τεχνικές

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουμε για να ξεκινήσουμε μία καλλιέργεια είναι η ανάλυση του εδάφους μας. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τη σύσταση του εδάφους μας, την οργανική ουσία που διαθέτει, το ph του, τα υπολείμματα από πρόσθετα (νιτρικά, φυτοφάρμακα) των προηγούμενων ή γειτονικών καλλιεργειών για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε στο βέλτιστο το υπέδαφος μας για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα της παραγωγή μας. Ένα ισορροπημένο έδαφος συμβάλλει στη φυσιολογική ανάπτυξη των φυτών για μία ικανοποιητική απόδοση της καλλιέργειας πλούσιας περιεκτικότητας σε καρπό. Η φύτευση γίνεται από το μήνα Νοέμβριο έως το μήνα Μάρτιο (γυμνόριζα) σε βάθος 50-70 εκ. Κατά τη διαδικασία της μεταφύτευσης θα πρέπει να δοθεί προσοχή να μην χαλάσει η μπάλα με το χώμα και να μην δημιουργηθούν κοιλότητες με αέρα στις ρίζες. Χρησιμοποιούνται πάσσαλοι στήριξης και πρέπει να γίνεται πολύ καλό πότισμα αμέσως μετά τη φύτευση και ειδικά τις πρώτες ημέρες. Οι αποστάσεις φύτευσης που πρέπει να τηρούνται διαφέρουν ανά είδος δένδρου και τα σχήματα που ακολουθούνται κατά φύτευση είναι:

– Σχήμα κατά γραμμές (καλλιέργειες παλμέτας)
– Σχήμα κατά τετράγωνα
– Σχήμα κατά ρόμβους

u137

Οι αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται μεταξύ των δένδρων είναι :

-Ροδακινιά: 4-5m
-Κερασιά: 5-6m
-Μηλιά: 5-6m
-Δαμασκηνιά: 5-6m
-Κυδωνιά: 5-6m
-Αχλαδιά: 5-6m
-Μουσμουλιά: 5-6m
-Βερικοκιά:4-5m
-Nεκταρινιά: 4-5m